over

Ik weet het nog goed. Ik was nét 20 en werkte bij een Amsterdamse start-up op de customer service. Omdat mijn collega ziek was, werd mij onverwachts gevraagd om een salesgesprek over te nemen met een potentiële klant. De vraag was om deze ‘even binnen te halen.’

Paniek.

Ik stond sinds mijn zestiende in een schoenenwinkel en had daarmee wel wat verkoopervaring en was goed met klanten. Maar een sales gesprek… Hoe werkt zoiets? Het werd een uur lang zweten, maar wonder boven wonder werd mijn prospect een klant. En wat een mega kick gaf dat! Ik was verkocht. Hier wilde ik er meer van.

Inmiddels ben ik ruim 2500 sales gesprekken voor meer dan 15 bedrijven verder en kan ik zeggen dat ik vrijwel alle scenario’s ken. De gemene deler? Die enorme kick die ik na 8 jaar nog steeds krijg na een goed gesprek of de bevestiging van een nieuwe klant. 

Ik ben 29 jaar en ik woon in de kop van Noord-Holland! Zoals in veel dorpen in Noord-Holland is het doodnormaal dat je op jonge leeftijd al gaat werken. Opgevoed met de; ‘Niet lullen, maar poetsen’-mentaliteit, begon ik op mijn dertiende in de schoenenwinkel van mijn neef.

Hoewel ik op mijn zeventiende werd ingeloot op de opleiding Sport, Management en ondernemen, belandde ik op mijn twintigste toch weer in de sales. Dat bleek een goede match te zijn! Inmiddels al ruim 9 jaar werkzaam in de sales, maar mocht je mijn ervaring in een schoenenwinkel willen meetellen, al ruim 15 jaar verkoopervaring!

Hi,

       ik ben Mara Stam

Door mijn jarenlange ervaring begrijp ik hoe de start van een goed sales proces eruit ziet en besloot ik in 2019 als zelfstandig ondernemer organisaties hiermee te helpen. Momenteel help ik met mijn bedrijf organisaties met het maken van goede sales strategieën en outbound plannen; om op een doordachte manier de markt in te gaan en de juiste klanten aan je te kunnen binden. Maar hoe meer vrouwelijke ondernemers ik spreek; hoe vaker ik hoor dat ze sales lastig of soms zelfs vreselijk vinden. Dat ze geen idee hebben waar ze moeten starten en dan het idee van koud bellen direct rillingen geeft. Maar ik ben van mening dat dit beeld helemaal niet hoeft te kloppen! Sales is namelijk niet urenlang koud bellen en agressieve onderhandelingstechnieken. Sales is vriendelijk, open en vooral luisteren en begrip tonen. Mijn strategie is anti- koud bellen, anti- pitchen en anti-doordrammen.

eigenlijk het hele proces!

Sales vind ik                     Een goed plan maken, de eerste                          goede matches vinden en onderhandelen.

prachtig.

gesprekken,

betekent

Sales                    niet dat je iets komt halen, je komt iets                 

brengen! 

In deze community willen we jou helpen om grip te krijgen over je omzet en klanten, en jou te bewapenen met een sales strategie die past bij jou en je organisatie!

Hoe? Door precies uit te vinden wie jouw klant is en waarom jouw product of dienst van waarde is. Zo gaan we een waarde gestuurd plan maken waarmee jij een win-win situatie voor je klant realiseert.


Wij bouwen een platform waarbij vrouwen samen komen, en door middel van persoonlijke begeleiding en online trainingen worden aangemoedigd om zichzelf te blijven ontwikkelen. Persoonlijk, zakelijk en financieel.

Op de achtergrond zijn we druk bezig met het bouwen van masterclasses, online trainingen en 1-op-1 trajecten. Volg ons op Instagram, blijf op de hoogte en hopelijk zie ik je snel!

Liefs,
Mara Stam

sales in heels