Introductie In een wereld waarin de AI cursussen, Chat GPT prompts en robots je om de oren vliegen, zal het je niet ontgaan zijn: we staan aan de vooravond van technologische ontwikkelingen waar we over een paar maanden niet meer zonder kunnen. Daarnaast is ons consumentengedrag aan het veranderen en zie je continu nieuwe markttrends […]
Sales. Veel mensen lopen hier het liefst met een grote boog omheen. We zijn door slechte associaties rondom verkopen vaak bang om té commercieel te zijn. We laten kansen liggen of durven ze niet te creëren. Vaak uit angst dat we ‘te pushy’ overkomen. Want we willen ons vooral niet te veel opdringen. Onzin.Ik heb […]
Als ambitieuze (vrouwelijke) ondernemer ben je ongetwijfeld op zoek naar manieren om je omzet te verhogen en je bedrijf te laten groeien. Een veelbelovende strategie is het maximaliseren van de waarde van bestaande klanten. Door middel van cross-selling en upselling kun je het verkooppotentieel van elke klant vergroten. Het resultaat? Je raadt het al. Een […]
In deze wereld waar technologie een steeds grotere rol speelt, is het gebruik van ChatGPT booming. Ook in de verkoopindustrie kunnen we er niet meer omheen. In deze blog bespreken we hoe de tool kan leiden tot meer verkopen en delen we concrete voorbeelden. Uiteraard delen we als sales experts ook de nadelen van het […]
Zie je LinkedIn alleen als platform waar mensen hun curriculum vitae delen? Dan is deze blog extreem waardevol voor je bedrijf. LinkedIn is namelijk een geweldige bron van potentiële klanten voor bedrijven en professionals. Als je op zoek bent naar manieren om meer klanten te krijgen – wie niet? -, is LinkedIn een krachtige tool […]
Als ondernemer of verkoper is het belangrijk om een effectief verkoopplan te hebben. Roept het woord ‘verkoopplan’ een negatieve emotie bij je op? Dan is het waarschijnlijk juist waardevol om deze blog eens door te nemen. Een verkoopplan helpt namelijk niet alleen jou, maar ook je klant. Je komt tenslotte niet alleen iets halen, maar […]
Wanneer je aan sales denkt, denk je vast aan het krijgen van meer klanten en een hogere omzet. En natuurlijk is dat een van de redenen waarom je aan sales doet. Maar er zijn nog meer redenen om aan sales te doen. Uit een salesgesprek hoeft niet altijd een klant te komen, maar het kan […]